Poziţia corectă pentru executarea exerciţiilor

November 19, 2009 at 4:52 pm Leave a comment

Exercitiile cu greutati supun corpul unui stress mecanic destul de mare. Anumite parti ale corpului sunt mai sensibile decat altele si pot aparea diferite accidentari.

Zonele cele mai predispuse accidentarilor sunt spatele inferior, umerii, genunchii.

Pentru a preveni accidentarile, pe langa adaptarea greutatilor la posibilitatile de moment si o forma de executie cat mai buna, pozitia generala a corpului are mare importanta. Indiferent de exercitiu (cu cateva exceptii) pozitia corpului ar trebui sa respecte urmatoarele reguli:

  • capul – barbia sus, privirea inanainte. La exercitiile din culcat sau sub alte unghiuri, capul trebuie tinut drept in prelungirea trunchiului
  • gatul – vertical, central intre umeri, nu sutn permise aplecarile fata-spate sau laterale
  • umerii – usor trasi in spate, pieptul in afara, omoplatii apropiati
  • soldurile – pelvisul rotat inainte
  • genunchii – intinsi la maxim, dar nu blocati
  • talpile – la latimea umerilor, cu varfurile usor in afara, gleznele exact sub genunchi
  • coloana – trebuie sa fie mentinuta in pozitia normala, dreapta dar usor cambrata mai ales la exercitiile din aplecat.

Entry filed under: Fitness. Tags: .

Carbohidraţii sunt daunatori? Cele mai bune exercitii fitness pentru intermediari si avansati

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


All the fitness information that you need! Become Active and Healthy! Afla cum sa dai jos burtica!

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 9,485 hits

%d bloggers like this: