Ce se întâmplă când uiti sa te mai antrenezi?

November 22, 2009 at 5:04 pm Leave a comment

Incet, incet coprul isi revine la starea sa initiala sau la starea dictata de facotrii de mediu de moment. Toate binefacerile antrenamentului vor disparea(unele mai repede iar altele mai incet) : un metabolism imbunatatit, masa musculara si forta, tonus muscular, capacitate de efort aerobic, colesterol rau scazut, circulatie periferica imbunatatita, oase si articulatii mai puternice, hemoglobina la un nivel superior.

In functie de regimul alimentar, greutatea poate evolua in doua directii : 1. daca noul regim alimentar se adapteaza la efortul zilnic depus, atunci, greutatea va scadea, iar stratul de grasime va avea tendinta de mentinere. 2. daca noul regim alimentar nu este adapat, si ramane acelasi ca in timpul perioadelor de antreanamente, stratul de grasime se va mari, deoarece energia furnizata de alimente nu se mai consuma prin antrenament, iar organismul o depune sub forma de grasime. Aceasta situatie trebuie evitata, bineinteles.

Muschii nu se transforma in grasime si nici grasimea nu se transforma in muschi!

Acesta este un mit care circula in special intre cei care nu au habar despre sport, nutritie, sau nu au nici macar cunostinte de baza de biologie. Muschii si grasimea sunt doua tesuturi complet diferite, care nu se pot transforma unul in celalalt. Grasimile sunt substante provenite sau direct din alimentatie, sau sintetizate in organism ca urmare a existentei unui surplus energetic(provenit din glucide, proteine, grasimi).

Muschii sunt compusi in mare parte din proteine, care nu pot proveni decat din alimentatie, organismul avand neaparata nevoie cel putin de cei 8 aminoacizi esentiali pentru a sintetiza tesut muscular, precum si alte elemente importante in economia acestui sistem complex. Cand muschii sunt descompusi, inseamna ca este in organism un mediu hormonal propice pentru acest fenomen(cauzat de diferiti factori : deficit caloric, supraantrenament, stress, lipsa antrenamentului), iar ca rezultat se obtine glucoza, care este arsa pentru energie.

Fostii sportivi care se ingrasa si in acelasi timp isi pierd masa musculara, nu isi adapteaza dieta la noile conditii, dar asta nu inseamna ca muschii lor se transforma in grasime. Alt mit este acela sa dupa ce te lasi ” muschii se flescaie “. Intr-adevar, muschii isi pierd tonusul si densitatea.

Dar mai bine niste muschi fara tonus decat grasime. Aici foarte importante sunt diferentele individuale, nu trebuie comparati indivizi diferiti, ci trebuie privit progresul aceluiasi individ in timp, si se va vedea clar, ca si in situatia cand se lasa de sport si muchii isi pierd masa, tonusul, densitatea, el va arata oricum mai bine decat arata inainte.

Entry filed under: Sfaturi pentru succes. Tags: .

Sani frumosi prin fitness Biking helps you!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


All the fitness information that you need! Become Active and Healthy! Afla cum sa dai jos burtica!

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 9,485 hits

%d bloggers like this: