Regimul proteic, regimul starurilor

February 4, 2010 at 6:25 pm Leave a comment

Regimul proteic este un stil de viata, dar si o solutie foarte buna, daca vrei sa slabesti fara sa pierzi energie. Dieta proteica se bazeaza pe consumul de carne, oua, peste si pe limitarea consumului de zahar si grasimi.
Beneficii: nu suferi de foame (principala neplacere a celorlalte diete), nu esti deprimata (asa cum se intampla in cazul altor diete) si nu te confrunti cu neplacuta senzatie de oboseala, care se instaleaza, mereu, la cateva zile dupa ce incepi o dieta.

Regimul proteic iti permite un regim de viata aproape normal. Un alt avantaj este acela ca nu trebuie sa calculezi numarul de calorii din mancarea ta, pentru ca nu este important.
O alta mare calitate a regimului proteic este faptul ca exista in mai multe forme, fiecare in parte adaptata unui stil de viata si unui tip de metabolism. Si, nu in ultimul rand, este dieta preferata a vedetelor.

Poate aparea constipatia, ca urmare a cantitatii mici de fibre din alimentele consumate. Este obligatoriu sa bei cel putin trei litri de apa minerala pe zi. Dupa intreruperea regimului, kilogramele pierdute se pot acumula din nou.

Exemplu de meniu

Micul dejun: un ou tare, o felie de branza, ceai sau cafea fara zahar
Pranz: o salata cu jambon, pui, frunze de telina, salata si branza, cu ulei de masline, un iaurt si o portocala
Cina: peste la gratar, salata verde cu ulei, un iaurt sau un pahar de lapte, o portocala.

Dieta de mare viteza

Denumita si dieta TGV (de la prescurtarea frantuzeasca a trenului de mare viteza), dieta este recomandata pentru opt saptamani, dar promite o scadere rapida in greutate. Dieta stabilizeaza greutatea dupa cura de opt saptamani.
Este creatia doctorului Fricker .
Poti manca: carne, peste, pentru proteine, legume si fructe, pentru vitamine si minerale, foarte putina grasime, pentru acizi grasi esentiali, lactate degresate, pentru enzime si calciu, dar si pentru alte minerale. Este interzisa painea, fainoasele si zaharul. Preferate sunt alimentele cu un continut mic de calorii, dar cat mai bogate in proteine. Obligatoriu minim doi litri de apa pe zi, de preferat mineralizata.

Exemplu de meniu

Mic dejun: ceai sau cafea fara zahar, un fruct intreg, 250 cl lapte, un iaurt.
Pranz : o salata de legume crude, fara grasime, o bucata de carne sau peste, o lingura de ulei, un iaurt si un fruct.
Cina: la fel ca la pranz, dar poti schimba carnea si combinatia de legume din salata.

Avantaje si dezavantaje

Slabesti intre 1,5 si 2 kg pe saptamana. Regimul este echilibrat, sanatos, nu produce carente si reduce nivelul colesterolului din sange. Alcoolul este interzis dar, din cand in cand, iti este permisa o cupa de sampanie.
Este dieta care iti da deprinderi alimentare sanatoase si, desi este recomandata opt saptamani, poate fi “dusa” pana la sase luni.
In afara riscului de a recupera kilogramele date jos, la incetarea dietei, aceasta nu are alte dezavantaje.

Dieta paleolitica

Regimul paleolitic nu a fost inventat. Este modul de alimentatie a primilor oameni, care nu aveau niciodata probleme cu kilogramele in plus.

Dupa 1985, dieta a fost perfectionata si imbunatatita de medicul nutritionist american Body Eaton, care a modelat-o dupa regulile de alimentatie ale bastinasilor.

Dieta paleolitica exclude dulciurile, zaharul, lactatele si cerealele, mai putin painea.

Alimente permise
: carne, vanat, peste si fructe de mare, oua, fructe si legume, dar doar cele sarace in amidon, nuci si grau.

Alimente de consumat cu moderatie: ulei presat la rece, ceai, cafea, fructe uscate.
Alimente suprimate: cereale, leguminoase, produse lactate, conserve, legume bogate in amidon (cartofi si produse similare), carne grasa, alimente sarate, zahar, bauturi gazoase.

Exemplu de meniu

Mic dejun: o portocala, somon crud file, cu salata de cruditati, nuci.
Pranz: o salata de legume crude, cu ulei de masline si suc de lamaie, piept de curcan, migdale si un fruct.
Cina: carne la cuptor, legume inabusite, pepene si struguri.

Avantaje si dezavantaje

Nu este necesar sa numeri si sa socotesti caloriile. Dieta te ajuta sa slabesti si protejeaza impotriva maladiilor cadriovasculare, a cancerului si favorizeaza o buna digestie.
Cel care a perfectionat dieta permite, si chiar recomanda, doua-trei mese pe saptamana formate din alimente nepermise, in special lactate si cerale.

Dieta nu este regimul alimentar din paleolitic, dar urmareste regulile acestuia.
Baza dietei este data de legume si fructe, combinate cu nuci. Carnea este complementara.
Slabesti in medie doua kilograme pe saptamana in primele doua luni de dieta. Ritmul creste apoi la trei kilograme pe saptamana, in urmatoarea luna de dieta, dupa care se stabilizeaza.

Regimul strict nu este recomandat mai mult de sase luni si nu acopera tot necesarul de nutrienti. Poate sa apara  fenomenul de crestere in greutate la oprirea regimului.
Este recomandata consultarea unui medic inainte de a trece la acesta dieta si este contraindicata celor care au probleme digestive.

Dieta Atkins

O dieta proteica care a facut si face furori in Europa.
Doctorul Atkins, cel care a pus la punct dieta si care a perfectionat-o a plecat de ideea ca excesul ponderal nu este consecinta excesului alimentar, ci al unui dezechilibru in alimentatie, asociat cu o defectuoasa asimilare a zaharului si derivatilor.
Principiul dietei este simplu: reduci sau elimini complet zaharul din alimentatie, astfel ca obligi organismul sa puna in circulatie depozitele de grasime, pentru a produce energie.

Avantaje si dezavantaje

Regimul este eficient, pe lunga durata. In primele luni slabesti pana la patru-sase kilograme pe luna. In a doua luna, slabesti constant, dar mai lent, trei – patru kilograme. Slabesti insa frumos, lent si te mentii sanatoasa si in forma.

Reguli:
Renunti complet sau reduci la minim zaharul, dulciurile de orice fel, fainoasele, legumele si fructele, care sunt o sursa de glucide si alte zaharuri, dar si alcoolul, in orice forma.

Consumi proteine si lipide: carne, peste, fructe de mare, oua, lactate neindulcite, branza, uleiuri, precum si unt si maioneza (in cazul in care poti face asta fara paine), in orice cantitate.

Poti adauga legume cu o concentratie mica de glucide (salata verde si fasole verde, rosii cu moderatie, ridichi) si citrice. Un avantaj este ca dieta diminueaza mult senzatia de foame. Dezavantajul este ca lipsa fructelor si legumelor si aportul mare de carne duce la cresterea colesterolului si produce o carenta de vitamine si minerale.

Dieta este recomandata pentru maxim trei luni, dupa care este inlocuita, treptat, cu o dieta bogata in fructe si legume, dar lipsita complet de zahar rafinat, dulciuri si fainoase.

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

SANI FRUMOSI,ABDOMEN PLAT, FUND ROTUND SI OBRAZNIC… LA TOATE ACESTEA VISEAZA ORICE FEMEIE… Practica gimnastica de intretinere… la domiciliu!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


All the fitness information that you need! Become Active and Healthy! Afla cum sa dai jos burtica!

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 9,485 hits

%d bloggers like this: