Gimnastica pentru gravide, un moft sau o necesitate?

February 8, 2010 at 6:31 pm Leave a comment

Gimnastica pentru gravide este foarte importanta. Multe femei insarcinate devin tot mai interesate de exrecitii fizice care sa le mentina in forma si sa le ajute sa treaca mai usor peste momentul nasterii. De obicei exercitiile pentru gravida au rolul de a antrena anumiti muschi care nu sunt inclusi in exercitiile normale. Iata de ce, in centrele specializate veti auzi de exercitii pentru travaliu, exercitii de relaxare sau de respiratie, un mic ajutor care reda increderea gravidei in capacitatile de a aduce pe lume un copil.

Gimnastica pentru gravide, un mod de a fi mereu in forma

Cu siguranta va suna cunoscut indemnul „daca esti gravida nu ai voie sa te obosesti, trebuie sa dormi, sa te odihnesti si sa mananci cat pentru doi”. Lucruri deloc adevarate! Sarcina este o perioada delicata si unica din viata fiecarei femeii, insa aceasta nu inseamna o schimbare radicala a obiceiurilor viitoarei mamaici. In plus, s-a dovedit stiintific ca mamicile care, in timpul sarcinii, au o activitate fizica activa au o sarcina si o nastere mult mai usoare. Acesta este si motivul pentru care, in ultimii ani, s-au dezvoltat in Romania centre specializate care desfasoara cursuri de gimnastica pentru garvide. Mai mult exercitiile fizice usoare, neobositoare s-au dovedit benefice deoarece imbunatatesc circulatia sangelui, ceea ce duce la o oxigenare mai buna a creierului si la o stare de confort mult mai accentuata.

Cateva exercitii pentru gravida

Exercitiile fizice pentru gravide trebuie sa relaxeze viitoarea mamica, nicidecum sa o oboseasca. Ele se efectueaza pe o patura intinsa pe dusumea, iar gravida trebuie sa fie imbracata cat mai lejer ca sa se poata misca in voie. La inceput, mai ales in primul trimestru de sarcina (cand riscul unui avort spontan este foarte mare) exercitiile pentru gravida trebuie sa fie putin solicitante. Axati-va mai mult pe exercitii de respiratie si de relaxare. Din al doilea trimestru puteti trece la exercitii fizice mai complexe, insa nu periculoase:

  • culcata pe spate cu picioarele intinse ridicati piciorul vertical si apoi coborati. In coborare faceti cateva rotiri de glezna
  • intinsa pe spate cu mainile pe langa corp aduceti genunchii la piept si lasati-i intr-o parte pana ating solul. Atentie umerii nu trebuie dezlipiti de pe sol
  • in genunchi cu palmele pe podea si bratele perfect intinse gravida arcuieste spatele si revine in repaus
  • in picioare cu membrele inferioare departate de corp se executa mers inainte pe varfuri cu ridicarea bratelor vertical
  • picioarele usor departate, se duc mainile pe umeri si intind bratele in sus cu arcuirea corpului. Aceste miscari trebuie insotite de inspiratie si expiratie in revenire
  • mers su mainile pe sold cu ridicarea genunchiului la piept
  • fandare cu piciorul stang cu mana dreapta in sus si mana stanga pe langa corp
  • pe spate cu mainile si picioarele putin indepartate de corp, avand o perna sub ceafa astfel incat umerii sa atinga solul si una sub genunchi, se respira si se inspira usor

Exercitiile pentru gravide se executa de cate 3 ori si se are grija ca dupa 5 minute de la terminarea gimnasticii pulsul gravidei sa nu fie mai mare de 100 de batai pe minut. Daca se intampla ca acesta sa depaseasca aceasta valoare inseamna ca exercitiile fizice efectuate sunt prea solicitante.

Sfaturi :

Daca observati ca gimnastica pentru gravide este prea solicitanta pentru organismul dumneavoastra, atunci recurgeti la o plimbare lunga in fiecare zi!

Entry filed under: Fitness romanesc. Tags: , .

Cum sa te mentii in forma acasa facand fitness? Exercitii fizice de recuperare postnatala

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


All the fitness information that you need! Become Active and Healthy! Afla cum sa dai jos burtica!

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 9,485 hits

%d bloggers like this: