Exercitii fizice de recuperare postnatala

February 11, 2010 at 6:33 pm Leave a comment

Organismul unei femei cunoaste anumite modificari dupa ce a trecut printr-o nastere normala sau printr-o cezariana. Simtite adesea la nivelul greutatii corporale, aceste modificari pot fi corectate cu ajutorul exercitiilor fizice de recuperare postnatala. Acestea din urma trebuie facute doar la sfatul medicului ginecolog si in prezenta unui kinetoterapeut sau a unui instructor de recuperare postnatala. La aceste exercitii trebuie sa se adauge o alimentatie sanatoasa in cantitati moderate. Idei de exercitii fizice pentru proaspetele mamici!

Avantajele recuperarii postnatale prin exercitii fizice

Ati devenit mamica, dar ati observat ca, dupa sarcina, ati inceput sa luati in greutate. Ati incercat diverse exercitii fizice, dar nu ati avut parte de niciun rezultat. Este timpul sa apelati la exercitiile de recuperare postnatala care va vor oferi o diversitate de avantaje. Unele dintre acestea ar putea fi revenirea rapida la conditia fizica de dinaintea sarcinii si puterea de a face fata cu brio nevoilor bebelusului. De asemenea, exercitiile fizice postnatale ajuta la sanatatea organismului, eliminand stresul, oboseala, starile de somnolenta sau de depresie. Circulatia sanguina si cea limfatica sunt si ele imbunatatite cu ajutorul exercitiilor postnatale.

Gimastica aerobica, gimnastica acvatica, fitness: ce alegeti?

Ati discutat cu medicul dumneavoastra ginecolog si vi s-a dat voie sa practicati exercitii de recuperare postnatala. Nu va ramane decat sa apelati la un kinetoterapeut sau la un instructor pentru a incepe programul de recuperare. Acesta va va indruma spre exercitiile fizice de care aveti nevoie: gimnastica aerobica, fitness, gimnastica acvatica, exercitii pentru intarirea musculaturii abdominale, exercitii pentru fese, exercitii pentru atenuarea durerilor de spate etc.

Gimnastica aerobica are in alcatuire exercitii fizice usoare care nu va pun in pericol sanatatea si va ajuta sa scapati de kilogramele nedorite de dupa sarcina. Gimnastica aerobica presupune sarituri pentru incalzire, fandari frontale, rotiri de brate, stretching pentru picioare menite sa va puna sangele in circulatie si sa va ajute sa fiti mereu in forma. Daca ati ales aceste exercitii de recuperare postnatala, efectuati-le de cel putin 3 ori pe saptamana.

Gimnastica acvatica postnatala va relaxeaza si va intareste musculatura. In primele sedinte, incercati miscari lente de maini si picioare si, dupa cateva saptamani de gimnastica acvatica, treceti si la exercitii mai complexe sau chiar la sedinte de inot.

Exista cateva exercitii fizice de recuperare care pot fi facute acasa. Pentru indepartarea durerilor de spate, exista un exercitiu fizic usor de efectuat: in genunchi si cu mainile pe podea, curbati spatele, aduce-ti pelvisul in fata si contractati muschii abdominali; exercitiul se practica ritmic, de 10 ori. Pentru relaxarea picioarelor si pentru eliminarea durerilor, indoiti si intindeti picioarele de aproximativ 30 de ori; rotiti laba piciorului de 8 ori intr-o parte si de 8 ori in cealalta.

Sfaturi:

Exercitiile fizice trebuie facute dupa ce alaptati si nu in primele saptamani de la nastere. Nu va aventurati in practicarea acestora decat dupa ce ati primit acordul medicului ginecolog.

Entry filed under: Fitness romanesc. Tags: .

Gimnastica pentru gravide, un moft sau o necesitate? Intretinerea corporala: exercitii fizice pentru solduri de invidiat!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


All the fitness information that you need! Become Active and Healthy! Afla cum sa dai jos burtica!

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 9,485 hits

%d bloggers like this: